Personal training Emmi Virolainen

keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Historiaa.

Multa on paljon kysytty, että kirjoittaisin mun historiasta.. Moni mun asiakaskaan ei taida paljoa mun historiasta tietää. :) Joten tässä sitä vähän tulee.... :)

Jos lähdetään liikkeelle ihan alusta, niin oon syntynyt 1986 Kankaanpäässä. Taisin olla alle kolmen vanha, kun äiti vei mut ja mun siskon yleisurheilukouluun. Sille tielle jäätiin, vaikka kokeilin monia muitakin harrastuksia, kuten lentopalloa, ja nyrkkeilyä.. Yleisurheilu vei aina voiton muista! :) Ei tainnut koulunkäyntikään oikein kiinnostaa, kun teki mieli vaan treenata koko ajan. Se näkyi ehkä vähän myös mun arvosanoissa. Ainut kiitettävä tais olla se liikunta ;)
Aluksi vähän kaikki lajit oli yleisurheilussa mukana, sitten pikamatkat tuli päälajiksi. Totesin sprintin olevan loppujen lopuksi aika tylsää, mutta nopea kun olin, päätin alkaa hypätä pituutta ja kolmiloikkaa. Se oli looginen vaihtoehto, koska pitkän matkan juoksijaa musta ei olisi saanut millään! Kolmiloikasta tulikin sitten lemppari ja ykköslaji, ja sitä hyppelin niin kauan, kunnes päätin yleisurheilun 17-vuotiaana lopettaa kokonaan..

Yleisurheilun lopettamisen jälkeen tuli vähän liikkumaton kausi.. En oikein tiennyt mitä tekisin. Kävin lukion loppuun, ja kirjoitin ylioppilaaksi 2005. Valittuna oli tietysti silti kaikki liikunnankurssit! Kun en kirjoitusten jälkeen tiennyt mitä tehdä edelleenkään, lähdin Maarianhaminaan au pairiksi. Siellä vietin jonkun aikaa elämästäni, miettien mitä elämältä haluan. Poliisin ammatti kummitteli mielessä usein... Hainkin poliisikouluun, mutta poliisia musta ei ole vielä tullut. Yhä edelleen poliisikoulu kummittelee mielessä joskus... Mitä jos... Mitä jos kuitenkin... En tiedä. Elämä saa näyttää mitä se tuo ;)

Tampereen ja poliisikoulun sijasta suuntasin Kauhavalle tradenomi-kouluun 2006. Kiva paikka, kivat kaverit... Mutta itse ala.... EI! Kirjanpito, verotus, laskentatoimi.... Vajaan vuoden viihdyin, sitten tämä neiti otti jalat alleen siitä koulusta! Ja mietintä alkoi alusta.... Mitä mä haluan tehdä..

Yleisurheilutausta oli jättäny muhun liikunallisen elämäntavan, olin innostunut salitreenistä, juoksin paljon.. En olisi halunnu tehdä muutakuin treenata. Siitä se lamppu syttyi! Mä haluan Personal Traineriksi! Mikä tuuri mulla kävikään, että sain heti työpaikan Finnbodylta Lapualta ja Seinäjoelta. Saman tien pääsin tekemään sitä työtä, mitä sillä hetkellä opiskelin. Tunne vaan vahvistui koko ajan, että liikunta on se mun juttu. Saan itse hyvän mielen, ja saan muille hyvän mielen. Kun olin valmis pt, oli se aika vieras käsite vielä Pohjanmaalla, ja itse asiassa varmaan koko Suomessa. Valmistuin siis jo 2007.. Pitkään oon sitä työtä siis tehnyt, ja pitkään haluan vielä jatkaa! :)

Jatkoin opiskelua vielä urheiluhierojaksi, jotta saisin myös siltä puolelta ammattitaitoa lisää. Hierontaa teen myös siis koko ajan, mutta se on taka-alalla pt-hommien ja ryhmäliikunnan vallitessa tällä hetkellä.

Pitkän kaavan kautta ollaan menty tähän pisteeseen, mutta nyt saan oikeasti tehdä sitä, mistä tykkään, ja mistä nautin! <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti