Personal training Emmi Virolainen

perjantai 18. huhtikuuta 2014

Eroon raskauskiloista-projektia...

Toinen paljon pyydetty aihe.. Miltä näytän nyt, ja miten oon sen tehnyt. Lähtökuvathan löytyy aiemmista kirjoituksistani.. Siitä on nipistetty tän vuoden aikana yhteensä noin 15 kg silkkaa rasvaa! :)
Lihasmassa ei tällä hetkellä vastaa toivomaani tasoa, etenkin keskivartalo vaatii reippaasti muokkausta! Mutta mennään kesä vähän keveämmällä ololla ja jatketaan tosiaan sitä lihasmassan keruuta sitten syksyllä.

Tässä nykyhetki. Kiitos kuvista Hannalle!! :)






Miten mä tähän oon päässyt, oli yksi kysymys.. Siihen on toiminut kolminaisuus : Treeni, ruokavalio ja lepo. Vuoden alusta löin vetoa, ja olin syömättä makeita herkkuja kolme ja puoli kuukautta. Karsin samalla muutenkin sokeria ruokavaliostani. Muuten mun ruokavalio, on aika "normaali". Syön aikalailla mitä tekee mieli, mutta pyrin valmistamaan ruuat terveellisellä tavalla. Tärkeä pointti mulla on syömisessä säännöllisyys, ja se, että joka aterialla on proteiinia.

Aamupuuro maistuu hyvin raejuuston kanssa, mutta toisinaan syön aamuisin myös rahkaa lisukkeilla. On katastrofi, jos aamulla huomaa että rahka ja raejuusto on loppu! Sitten pitää tehdä aamuaerobinen kauppaan ;)

Muuten vannon kanan, kananmunien, lihan ja kalan nimeen, sekä runsaaseen kasvisvalikoimaan. Mitä värikkäämpää, sen parempi! :) Leipä mulla on vähän itse asiassa vähän kuin vahingossa pudonnut kokonaan pois ruokavaliosta. Sitä ei tuu syötyä kuin hyvin, hyvin harvoin..

Olen sitä mieltä, että painonpudotuksen tulee olla sopivan rentoa, keskittyen ruokailun ja kasvisten monipuolisuuteen ja määrään. Riittävä proteiininsaanti pitää myös tuvata, ettei laihdutuksen myötä massaa lähde lihaksista, vaan nimenomaan rasvasta. Lihasmassan häviämisen estämiseksi, suosittelen myös lihaskuntoharjoittelua! Painonpudotuksessa suurin osa tulee ruokavaliosta, liikunta viimeistelee sen, ja muokkaa kroppaa haluttuun suuntaan, sekä lihaskuntotreeni estää nimenomaan sitä lihasmassan häviämistä. Lihaskuntotreeni vaikuttaa muutenkin positiivisella tavalla, sillä siinä jälkipoltto on suurempaa, ja tietysti lihas kuluttaa levossakin enemmän energiaa, kuin rasva. :)

Liikunnan suhteen olen ollut todella aktiivinen, parina päivänä viikossa kaksi treeniä, toinen salilla ja toinen painottunut aerobiseen. Kahvakuulailu on myös ollut aktiivisesti mukana, sekä itse ohjattuna, että rivissä kollegan tunnilla. Se on niin mahtava ja tehokas liikuntamuoto! :)
Tällä hetkellä mulla on menossa salilla viisijakoinen ohjelma. Pieniin osiin jaettuna pystyy hyvin keskittymään tiettyihin lihasryhmiin kerrallaan. Ohjelma on tuntunu oikein hyvältä ja toimivalta!
Tässä on itselläkin vielä kiristettävää ja tiristettävää rasvasta, mutta hyvää vauhtia mennään. Vielä on pari kuukautta aikaa ennen kesämekko säitä. Vai mahtaako niitä tulla tänä kesänä? ;)

Tänään oon kuitenkin vapaalla ja vietän lepopäivää rakkaimpien ihmisten kanssa.
Oikein ihanaa pääsiäistä, nauttikaa ja rentoutukaa! Palataan arkeen taas ensi viikolla :)






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti